Tabara Speologica Grind 2014 s-a desfasurat in perioada 13 - 21.09.2014 si a avut 25 de participanti.
Scop
Obiectivul principal al taberei a fost continuarea echiparii cavitatii de la cota -286, unde ne oprisem anul trecut, la standardele actuale de siguranta si confort in vederea parcurgerii in viitor fara nici o problema tehnica a intregii verticale pana la cota minima actuala (-540m).
Un al doilea obiectiv a fost studierea finalului actual al cavitatii pentru a ne face o idee vizavi de efortul ce trebuie depus pentru a continua decolmatarea in actualul terminus.
Desfasurare
Sambata, 13.09.2014
La ora 10:00 ne-am reunit cu totii in centrul satului Sirnea. Feelingul reintalnirii a atins cote maxime. Taberele din Grind din ultimii ani au sudat relatii si camaraderii.
Am pornit cu masinile de teren incarcate pana la refuz cu echipament si speologi spre Poiana Grind unde am ajuns in mai putin de o ora. A urmat descarcarea intregului arsenal tehnic. Fiecare a luat cat a putut sa care. Dupa un scurt popas la Refugiul turistic Grind, am pornit spre tabara noastra de baza, Refugiul Speologic Coltii Grindului.
Din fericire am reusit deplasarea tuturor materialelor intr-o singura tura. Am lasat la masini o singura rotopercutanta, ca back-up caci aveam deja una in tabara.
Dupa montarea corturilor si prezentarea regulilor taberei, am facut inventarul materialelor si au fost aranjate materialele tehnice in banane in ordinea intrararii lor in cavitate. De asemenea s-au sortat si alimentele.
Prognoza meteo tinea cu noi, pe intreaga saptamana fiind anuntata vreme frumoasa si stabila. Practic, opusul a ceea ce avusesem parte in tabara din 2013.
Prima echipa ce a intrat pentru a echipa pana la cota -90 unde se afla "gaura de soarece" a fost compusa din Geza, Remus si Ionut. Au intrat la ora 19:15 si au iesit la ora 1:15 a doua zi. Rotopercutanta cu care au intrat a suferit o defectiune si urma sa fie inlocuita cu back-up-ul lasat la masina.
Duminica, 14.09.2014
O vreme superba ne indeamna la leneveala. O echipa de suport coboara pana in Poiana Grind sa aduca rotopercutanta de la masina si apa.
A doua echipa compusa din Radu, Erno si George a intrat la ora 14:30 echipand cavitatea pana la cota -286, unde ne oprisem cu echiparea anul trecut. S-au reintors la suprafata la ora 7:00 a doua zi.
O a treia echipa compusa din Remus, Mihai si Claudiu intra la ora 16:00 cu echipamentul necesar echiparii dincolo de stramtoarea de la cota -286, echipament ce il depoziteaza la "gaura de soarece" de la cota -90. S-au reintors la suprafata la ora 22:00.
Luni, 15.09.2014
O zi fara nici un nor pe cer !
O echipa pleaca la vizita in creasta iar o alta coboara la izvor pentru alimentarea cu apa a taberei.
Echipa nr.4 compusa din Kiten, Yana si Ionut coboara la ora 5:30 sa pregateasca materialele pentru trecerea lor prin stramtoarea de la -286. Pe drum, deplaseaza si bananele aduse aici de echipa nr.3. Ionut apare in tabara la ora 10:00 pentru ca uitasera cateva piese de echipament si se reintoarce in cavitate dupa jumatate de ora. Intreaga echipa revine la suprafata la ora 7:00 a doua zi.
Marti, 16.09.2014
Vremea se mentine deosebit de calda iar cerul este lipsit de nori. Se reincarca acumulatori la masina din Poiana Grind.
Echipa nr.5 compusa din Radu, Geza si Erno intra la ora 22:00 si continua echiparea de la cota -286.
Sunt batute mai multe spituri in "Zig-zag highway" pentru a scoate traiectoria corzii din marmitele de aici. Se opresc la baza zigzagului, la "the roof" unde exista o mica stramtoare. Echipamentul este lasat pe loc si se reintorc la suprafata pentru a nu depasi ora limita de siguranta data colegilor din tabara. Pe drumul de intoarcere se intalnesc cu echipa nr.6 intrata sa ecologizeze tronsonul de la cota -286 la cota -175. Sosesc in tabara la ora 20:00 a doua zi.
Miercuri, 17.09.2014
Echipa nr.6 compusa din Kiten, Yana, Alin si Ovi intra la ora 11:00 sa ecologizeze segmentul cuprins intre cota -286 si -175. Sunt evacuate 3 banane cu cabluri, slam, resturi de conserve ruginite si baterii "Elba" vechi de mai bine de 15 ani. Echipa se reintoarce la suprafata la ora 22:00.
Joi, 18.09.2014
Zi de odihna si tihna. Profitam de vremea exceptionala si ne reincarcam bateriile, inclusiv cele "biologice", inainte de asaltul final. Sosesc si alimente proaspete.Avem parte de un spectacol special oferit de caprele negre venite la cativa metri de corturile noastre.
Vineri, 20.09.2014
Echipa nr.7 compusa din Radu, Kiten, Yana si Fabian intra la ora 11:00 pentru a finaliza echiparea ultimelor verticale ale cavitatii.
In mai putin de trei ore ajung la cota -388 de unde continua echiparea prin stramtoarea de aici. Urmeaza un put de 22 de metri la baza caruia se faceau probabil bivuacuri. Gasesc un sac de plastic de 60 de litri plin cu resturi iar de jur imprejur conserve si borcane cu gem. Un intreg dezastru ecologic ce va trebui evacuat intr-o tabara viitoare !
Pornesc mai departe pe aceasi coarda si coboara putul de 19 m a carui mic lac se fla la cota -450. Aici, iau o pauza de alimentare si hidratare. Cavitatea isi schimba radical aspectul.
O diaclaza gigantica conduce spre haul "Walter Gutt", ultimul put cunoscut al Avenului de sub Varful Grind. Se echipeaza pasajul de acces, apoi Fabian coboara in put. Este batuta o fractionare dubla la cca. 15m sub capul de put, dupa care urmeaza un a-pic de 50 m. Incercam sa il fractionam pentru confort insa lasam treaba pentru tabara viitoare. Ce e jos, e mai important deocamdata. Intre timp, soseste echipa nr.8 venita sa inceapa dezechiparea.
Pentru a limita cat mai mult asteptarea, coboara doar Fabian si Kiten pentru a studia finalul avenului si a stii ce ne astepata: doua corzi vechi, intarite de patima timpului amarate intr-un piton ruginit conduc spre frontul de lucru al celor ce au inceput decolmatarea in anii'90 la adapostul unui cort a carui schelet este inca pe locul unde a fost montat.
Echipa nr.8 compusa din Geza, Remus, Erno si Marius intra la ora 17:00 pentru a incepe dezechiparea avenului de la cota finala pana la stramtoarea de la -286. Se reintorc la suprafata la ora 15:00 a doua zi.
Sambata, 20.09.2014
Echipa nr.9 compusa din George, Alin, Ovi si Adrian intra la ora 8:00 pentru a dezechipa de la cota -286. Se reintorc la suprafata la ora 21:00
Echipa nr.10 compusa din Ionut, Ana si Coralia intra la ora 13:00 pentru a ajuta echipa nr.9 la deplasarea echipamentului catre exterior. Se reintorc la ora 19:00.
Adunam tot echipamentul langa tabara de corturi si sortam echipamentul. Nici o piesa nu lipseste din inventar, in afara SPIT-urilor batute.
Deja discutam de tabara viitoare, facem planuri si multumim Craiesei Muntilor pentru vremea de care am avut parte. Ironic, incepe sa ploua, de final de tabara...
Duminica, 21.09.2014
Incepem coborarea catre masini. Ramasi doar cu doua masini de teren, facem doua drumuri cu echipamentul. Unii participanti vin pe jos pana in Sirnea.
Iesim in DN si intram intr-un local sa ciocnim un pahar. Tabara Grind 2014 s-a incheiat si o data cu ea echiparea la zi a celui mai alpin aven din Romania.
Echipamentul speologic deplasat si folosit in tabara a fost compus din:
- 178 amaraje;
- 872 m coarda;
- 71 anouri de diferite lungimi;
- 98 carabiniere;
- 80 SPIT-uri;
- 3 truse de SPIT-uri;
- 2 rotopercutante.
si a fost asigurat de catre A.S.Focul Viu, C.S.Avenul si subsemnatul.
Fotografiile din tabara sunt aici.
Multumiri speciale companiei Paradisul Verde ce ne-a asigurat muuulti carbohidrati.
Ramon si Dako Andrei
Au participat:
A.S.Focul Viu
Radu Dumitru
Doru Ionut
Scarlat George
Alin Mihu
Ovi Mihu
Adrian Radulescu
Stroe Robert
Mihai Hristescu
Ana Stamatescu
Pirlea Alexandra
Avenul
Zakarias Geza
Marius Moise
Erno Finyak
Remus Stats
Zakarias Toni
Coralia Paunoiu
Miruna Cara
Claudiu Postelnicu
Alice Stefania
Stats Annamaria
Stoica Andrei
Adrian Caziuc
Spelo Club Sofia
Kiten Topalov
Yana Yoveva
CSA
Fabian Botond
Silex
Ionut Negru
precum siCamelia Dutescu
Vali
George
Marius
Alexandra Caziuc
Fisa de echipare rezultata:
Fisa de echipare – Avenul de sub Vf
Grind (Avenul de sub Coltii Grindului) © 2014 AVENUL VIU
|
|||
OBSTACOL
|
COARDA
|
AMARAJE
|
OBSERVATII
|
-286
|
Continuare 2014
|
||
Needle’s eye
|
48 m
|
S+S
|
CMC
|
P 24
|
S+S
|
CP
|
|
S+S
|
CMC
|
||
S+S
|
CP
|
||
P
|
deviere
|
||
P 32
|
48 m
|
S+S
|
CMC
|
S+S
|
CP
|
||
S+S
|
fractionare
|
||
AN
|
fractionare
|
||
AN + AN
|
fractionare
|
||
24m (jonctiune corzi)
|
S+S
|
fractionare
|
|
S+S
|
fractionare
|
||
Zig-zag
|
24m
|
AN+AN
|
CMC
|
AN+S
|
CP
|
||
S+S
|
fractionare
|
||
115m (jonctiune corzi)
|
S+S
|
fractionare
|
|
S+S
|
fractionare
|
||
AN
|
deviere
|
||
The roof
|
S+S
|
CMC
|
|
P 22
|
S+S
|
CP
|
|
S
|
fractionare
|
||
S
|
fractionare
|
||
S+AN
|
CP
|
||
AN
|
fractionare
|
||
S
|
fractionare
|
||
P 19
|
Aceiasi coarda
|
S+S
|
CMC
|
S+S
|
CP
|
||
AN
|
deviere
|
||
P 69
|
96 m
|
AN+AN
|
CMC
|
Walter Gutt
|
AN+S
|
CP
|
|
Shaft
|
S+S
|
CMC
|
|
S+S
|
CP
|
||
S+S
|
fractionare
|
||
S+S
|
de batut
|
||
Cota -541
|
Schita de echipare:
Raport intocmit de Radu Dumitru.
Bucuresti, 2015.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu